Monday 27 June 2011

PENGAJARAN MATEMATIK YANG MENARIK

http://www.my-rummy.com/Kanak-kanak_belajar_matematik.html


Artikel ini menerangkan secara ringkas mengenai perkembangan pembelajaran matematik dalam kalangan kanak-kanak menerusi beberapa teori yang diketengahkan  oleh pakar-pakar pembelajaran antaranya ialah Teori Piaget, Bruner, Gagnedan Dienes. Seterusnya, para pembaca akan diperkenalkan dengan satu teori yang dikenali sebagai teori Konstruktisvisme - teori mengenai pengetahuan dan pembelajaran yang menarik minat, memotivasikan serta memudahkan pemahaman pelajar.
Artikel ini amat baik untuk diteliti oleh para guru dan sesiapa juga yang berminat untuk mengetahui sedikit sebanyak mengenai psikologi kanak-kanak dalam pembelajaran matematik. Adalah diharapkan, artikel ini memberi anda idea bagaimana untuk menjadikan pembelajaran matematik itu seronok, mencabar, bermakna dan berguna!

4 comments:

  1. Artikel yang menarik dan berguna untuk guru Matematik. Ia dapat memberi idea agar pembelajaran Matematik itu mencabar, seronok dan bemakna.

    ReplyDelete
  2. Banyak info dan teori yang boleh digunakan dalam P&P....menarik

    ReplyDelete
  3. Pengajaran matematik perlu menarik supaya persepsi murid terhadap subjek ini dapat diubah... matematik bukannya subjek yang susah.

    ReplyDelete
  4. menarik dan berkesan adalah cara guru mengajar dengan baik

    ReplyDelete